Orís finalitza el procés de desplegament de fibra òptica
L'actuació ha permès l’accés al servei als sis nuclis que té el municipi i, per tant, també a les cases o masies aïllades.
L’Ajuntament d’Orís ha culminat el desplegament de la xarxa de fibra òptica, un projecte que s’ha realitzat a través de dues fases. L’alcalde, Arnau Basco, explica que “ha estat el projecte més important de la legislatura que ha permès l’accés al servei als sis nuclis que té el municipi i, per tant, també a les cases o masies aïllades” S’han “cablejat al voltant de cinquanta quilòmetres de fibra òptica que ens permeten tenir una cobertura pràcticament al cent per cent del territori”.
Amb la construcció d’aquesta xarxa municipal, “el consistori vol facilitar la connectivitat als usuaris particulars, empreses i equipaments amb l’objectiu de millorar l’economia local, la competitivitat de les empreses i la qualitat de vida de les famílies, tot garantint la connectivitat del municipi i l’equilibri territorial”.
El desplegament l’ha executat la Fundació Guifi.net amb la col•laboració de l’operadora Goufone i s’ha realitzat utilitzant la infraestructura aèria existent del municipi, fet que ha permès reduir els costos. En els habitatges on no ha estat possible s’ha optat per desplegar la fibra òptica utilitzant les canonades de la xarxa municipal d’aigua. Es tracta de la Teularia, Torrents, La Clau, el Collell i la depuradora d’aigües residuals de Can Branques. Alhora s’han hagut d’instal•lar nous trams aeris per connectar habitatges que es trobaven aïllats i s’han substituït una cinquantena de pals que es trobaven en males condicions per garantir un bon servei.
A partir d’ara, els veïns poden contractar un servei d’Internet de banda ampla inexistent fins ara i que les operadores convencionals no estaven disposades a assumir, amb unes velocitats de transmissió de dades que van des dels 300 MB fins a 1 GB. Molts veïns també han apostat per contractar altres serveis de telefonia fixa i mòbil que els permet reduir l’import de la factura de telecomunicacions.
La primera fase del desplegament de la xarxa de fibra òptica ha tingut un cost de 63.000 euros i la segona de 118.000 euros. Una part important, segons Basco, “s’ha finançat a través de les subvencions quadriennals que la Diputació de Barcelona ofereix per cobrir la totalitat de la inversió”. Els usuaris “no han hagut d’assumir els costos derivats de la instal•lació dins de la seva llar i el servei de banda ampla no té cap permanència associada”. En la primera fase, s’han estès un total de tretze quilòmetres de fibra i s’han connectat 94 habitatges, un 70% de les llars del municipi i s’han connectat els nuclis de Can Branques, Sant Genís d’Orís i la colònia Ymbern, incloses les masies més aïllades. En la segona fase la fibra òptica ha arribat als nuclis de la Mambla, Saderra, Bajalou i la resta de masies aïllades del nucli de Sant Genís que no estaven incloses a la primera fase.
Tall en el subministrament elèctric a Torelló
Es farà de les 11 del matí a les 2 del migdia d'aquest dijous i afectes els afores del municipi.
Fuita d'aigua a Torelló durant la revetlla de Sant Joan
Els treballs de reparació van finalitzar dilluns a les 10 de la nit, després de produir-se dues fuites consecutives més.
Augmenta el nombre d'usuaris del servei d'autobús a demanda de Borgonyà i Vilaseca
Actualment un total de dotze persones es beneficien del servei que es va posar en marxa fa dues setmanes. Abans només l'utilitzaven quatre persones.